فناوري اطلاعات
خدمات كامپيوتري ياس

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




خبرگزاري‌ها- رسوایی حاصل از هک شدن گواهی‌های دیجیتال شرکت DigiNotar در هلند که منجر به نفوذ به دهها سایت مهم اعم از موساد، سیا و ام آی سیکس شد برای دولت این کشور بسیار گران تمام شده است.
دولت این کشور به ناتوانی در زمینه تامین امنیت شهروندان خود متهم شده می گوید در تلاش است تا عوامل سرقت اطلاعات شخصی شهروندان این کشور از سایت های دولتی را شناسایی کند.
با توجه به استفاده دهها سایت از گواهی های دیجیتال یاد شده به نظر می رسد امنیت تعداد قابل توجهی از کاربران اینترنت در سراسر جهان به مخاطره افتاده باشد.
در این میان پنهان کاری شرکت هلندی DigiNotar که نگران از دست رفتن شهرت و آبرویش است به نگرانی ها و عصبانیت شهروندان و دولت هلند افزوده است.
به گفته مسئولان DigiNotar حمله هکری به سرورهای این شرکت به ماه جولای بازمی گردد.
آنها می گویند تا به حال از سرقت بیش از 330 گواهی دیجیتال خود توسط هکرها مطمئن شده اند. هنوز همه ابعاد این حمله مشخص نشده و از جمله معلوم نیست چه حجم از اطلاعات شهروندان در نقاط مختلف جهان به دست هکرها افتاده است. DigiNotar اگر چه یک شرکت هلندی است، اما یکی از واحدهای شرکت آمریکایی امنیتی Vasco Data محسوب می شود. Vasco Data می گوید برای روشن شدن ابعاد این مشکل در حال همکاری با دولت هلند است.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 17 شهريور 1390برچسب:هلند,رسوايي,هك,DIGINOTAR,VASCO DATA,سرقت,حمله,حمله هكر,, توسط مرتضي امين
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی :